Stillingsopslag: Aktivitetsleder til opstart af lektiecafé på FGU Roskilde

Røde Kors Roskilde søger ny aktivitetsleder

Flere unge med dansk som andetsprog har brug for hjælp til deres skolearbejde. I samarbejde med FGU Roskilde er Røde Kors Roskilde i gang med at starte en lektiecafé, hvor de, der har behov, kan få hjælp og støtte til skolearbejdet. Lektiecaféen er i opstartsfasen – vi søger derfor en aktivitetsleder, som er organisatorisk stærk, selvstændig, og som har lyst til at tage ansvar. Det er en fordel, hvis du har erfaring med undervisning og koordinering af frivillige, ligesom interesse for flygtninge og integration er et plus. Du skal påregne at bruge 3-5 timer om ugen på aktiviteten.

Opgaver som aktivitetsleder:

– Understøtte de frivillige lektiehjælpere i deres arbejde.
– Administrative opgaver ift. frivilligkoordinering.
– Efter behov at rekruttere nye frivillige og arrangere netværks- og sparringsmøder for frivilliggruppen.
– Holde kontakt til FGU Roskilde og Roskilde kommunens for at sikre godt samarbejde.

Du behøver ikke være en haj, bare du har lyst til at blive det

Hvis du ikke allerede er skarp til projektledelse og koordinering af frivillige, kan vi give dig viden og praktisk erfaring. Det vigtigste er, at du er initiativrig og god til at holde overblikket.

Du vil sammen med de øvrige frivillige i ledelsesteamet få tilbudt kurser, hvor du bliver klædt på til at lede frivillige, samt får mulighed for at lære mere om flygtninge- og integrationsområdet. Derudover er vi stolte af at byde dig velkommen i et stærkt Røde Kors-fællesskab, både lokalt og nationalt.

Er du interesseret, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at tage kontakt til os ved at udfylde formularen her

Vi glæder os til at høre fra dig.