Afdelingens internationale arbejde

Afdelingens internationale engagement

Stadig flere mennesker påvirkes af katastrofer som oversvømmelse, tørke, orkan eller dødelige epidemier. Vi kan redde flere liv for færre penge, når vi støtter lokalbefolkningen i selv at forudse og afværge katastrofen, før den rammer. Derfor arbejder vi sammen med lokale Røde Korsfrivillige for at mindske katastrofens omfang

En sund befolkning er afgørende for et samfunds evne til at hjælpe sig selv. Alt for mange dør stadig af en almindelig sygdom som diarré. I samarbejde med lokale frivillige oplyser vi om hygiejne og smitsomme sygdomme og sikrer adgang til rent drikkevand og sanitet.

Behovet for Røde Kors’ indsats ude i verden er drivkraften for mange frivillige i Danmark. Det er motivationen, når frivillige nørkler og sælger tøj i Røde Kors-butikkerne, når afdelinger donerer penge til Katastrofefonden.

Igennem venskabsprogrammet støtter afdelingen i 2016  tre projekter rundt omkring i verden. Hver med 25.ooo kr. Pengene der gør dette muligt kommer først og fremmest fra salget i Røde Kors butikken, og de afholdte førstehjælps kurser.

For at høre mere kontakt:

Formand Anders W Johansen

Mobil 20 11 14 81