Samaritter

Alle kan få brug for hjælp fra en samarit. Samaritterne hjælper hvert år tusindvis af koncertgængere, idrætsdeltagere og helt almindelige danskere ved større og mindre arrangementer landet over.

Et sundhedsberedskab på højt niveau

I Roskilde blev de første samaritter aktiviteter gennemført i 1920, og vi har dermed næsten 100 års erfaring med at tilbyde veluddannede samaritter vid større og mindre arrangementer.

Vi tilbyder skræddersyede løsninger, der opfylder de krav og ønsker, du måtte have til dit arrangement.

I 2015 har samaritterne været involveret i mange forskellige arrangementer i Roskilde. Blandt andet Pinse gudstjeneste i Folkeparken, Motionsløb i Roskilde, Roskilde Dyrskue og Roskilde Festivalen.

Derudover var de involveret i modtagelsen af de mange flygtninge der kom til landet i september måned.

”Vi er fulde af beundring over den meget professionelle tilgang, jeres samaritter viste under festivalen (Roskilde Festival 2014). Dette gælder både samaritterne i marken, samt jeres vagtleder på beredskabskontoret. Vores reddere har også kun ros til samaritterne de mødte på opgaverne, der altid leverede meget kompetent behandling og overlevering til ambulancerne.”

Hans Lumholdt Ambulancechef Region Sjælland – Falck Danmark A/S

For at høre mere kontakt

Aktivitetsleder Jan Ohmeyer

Mobil 21 77 03 82