For første gang på Roskilde Festival

For første gang på Roskilde Festival har det i år været muligt for festival gæsterne at købe genbrugstøj til rimelig priser i en popup Røde kors butik

For godt tre måneder siden besluttede de frivillige i Røde Kors butikken holder til dagligt holder til i RO’s Have 13 at åbne en popup Røde Kors Butik på Roskilde Festival.

De vidste på det tidspunkt ikke helt, hvad de gik ind til af logistik, tøjmængder og arbejdstimer. Det har været en stor mundfuld. Men ved fælles hjælp og masser gåpåmod blandt butikkens gæve frivillige som har arbejdet rigtig mange ekstra søndage, hvor de har sorteret, pakket og skudt priser i tøjet, kom de i mål og fik butik klar til åbningen på festivalpladsen på onsdag 3/7 kl.16

Hvor Røde Kors' generalsekretær Anders Ladekarl og Roskildes Borgmester Tomas Bredam medvirkede ved åbningen af butikken

Dette kunne dog ikke have ladet sig gøre uden vores fantastiske frivillige OG hjælp fra vores søsterbutikker fra store dele af Sjælland, der i bedste Røde Kors-stil har sendt kasser med “nødhjælp” i form af tøj, sko, gummistøvler, tæpper, brætspil, hatte, tasker og bøjler og meget mere retning af festivalpladsen i Roskilde.

Allerede efter butikkens anden åbningsdag kunne de frivillige i butikken konstatere, at ideen med en Røde Kors butik på festivalpladsen har været en overordentlig stor succes til glæde for festivalgæsterne og succesen vil også være med til at gøre det muligt for Røde kors at hjælpe endnu flere i den kommende tid. De frivillige fra butikken er også så glade for den flotte modtagelse på festivalpladsen, at de er begyndt at tale om at de gerne vender tilbage igen hvis muligheden byder sig.

Her kan du se hvad henholdsvis Ekstrabladet og Sjællandske Nyheder har skrevet om butikken